Tekstgrootte

  • Home
  • IKC
    • Wat is een kindcentrum?
    • Missie
    • Kernwaarden
    • Visie op leren
    • Partners
  • Onze school
    • De school
    • Kernwaarden
    • Schoolgids
    • Team
    • Schooltijden en vakanties
    • Werkwijze
    • Sfeer en Veiligheid
    • Ondersteuning voor uw kind
    • Verzuim en leerplicht
    • Aanmelden
    • NCO LVS ONDERZOEK
  • Kion
    • Kinderdagverblijf
    • Peuterspeelzaal
    • BSO en VSO
    • Praktische informatie
    • Pedagogisch beleid
    • Tarieven
    • Aanmelden
  • Bindkracht10
    • Activiteitenplein
    • Kosten
    • (Spel)regels en voorwaarden
    • Werkwijze en pedagogische visie
    • Jongerenwerk
    • Contact
  • Samenwerking met ouders
    • Ouderbetrokkenheid
    • MR
    • OR
    • Social Schools
    • Aquapas
  • Contact
    • Informatie aanvragen
    • Open dagen
    • Klachten, schade en gedragscode
School
KION
Bindkracht10
Overige kernpartners

Klachten, schade en gedragscode

Het kan voor komen dat ouders het ergens niet mee eens zijn of klachten hebben over de gang van zaken. In dat geval geldt de volgende procedure:

  • Voor Kindercentrum Aquamarijn is eerste aanspreekpunt de medewerker en niet de leidinggevende. U maakt uw klacht kenbaar aan de persoon waarover u een klacht heeft. U bespreekt de klacht met elkaar en probeert samen een oplossing te vinden. De meeste klachten worden op deze manier, in goed overleg, afgehandeld
  • Lukt dit niet, dan wendt u zich tot de manager of de directeur
  • Leidt de tussenkomst van de manager of directeur ook niet tot een oplossing, dan kunt u contact opnemen met het bestuur
  • Leidt dit niet tot een bevredigend resultaat, dan kunt u contact opnemen met de vertrouwenspersoon het bestuur
  • Als dit ook niet tot een oplossing leidt, kunt u zich wenden tot de externe klachtencommissie.

Voor de manier waarop we omgaan met klachten, zijn onze kernwaarden samen, afstemmen, vloeiend veiligheid, leren richtinggevend. Emoties kunnen een rol spelen, zeker als het een kind betreft. Daarom hechten wij eraan om dergelijke gesprekken niet te voeren in aanwezigheid van het kind. Streven is dat dergelijke discussies worden gevoerd tussen volwassenen die zich volwassen gedragen.

Gedragscode integriteit

Zowel Kindcentrum Aquamarijn als de Stichting Conexus en stichting KION heeft een gedragscode ‘integriteit’ opgesteld. Deze geldt voor alle scholen die vallen onder het bestuur van de stichting. Aandacht besteden aan integriteit past in een cultuur van bewustzijn, eigen verantwoordelijkheid en transparantie. De gedragscode geldt voor iedereen die betrokken is bij de stichting, zoals directie, medewerkers, raad van toezicht G(MR), maar ook bedrijven en instanties die werkzaamheden verrichten voor de stichting.

Klachtenregeling Conexus

Per 1 maart 2022 heeft Conexus een nieuwe klachtenregeling. Deze klachtenregeling geldt zowel voor ouders als voor medewerkers. De regeling is van toepassing op alle scholen van Conexus. De klachtenregeling is gebaseerd op de modelklachtenregeling van de POraad. Na instemming van de GMR heeft het CvB de klachtenregeling vastgesteld. 

Klachtenregeling Conexus

Snel naar

Kindcentrumgids

Sfeer en veiligheid

Aanmelden

Verlof en verzuim

Contact

Biezendwarsstraat 33,
Nijmegen

024-3791361
directie.aquamarijn@conexus.nu
Schoolleider: Nathalie Mulders

Nathalie Mulders

Links

Privacyreglement
Reglement cameratoezicht
Privacyverklaring
Cookies

 

Kindcentrum Aquamarijn valt onder het bevoegd gezag van Stichting Conexus

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools