Activiteitenplein Aquamarijn

 

Het Activiteitenplein Aquamarijn wordt aangestuurd vanuit Bindkracht10. Zij organiseren o.a. allerlei activiteiten voor de kinderen en jongeren in de wijk. Een deel van die activiteiten vindt plaats na schooltijd. De kinderen van de school en uit de wijk (die op de basisschool zitten) kunnen zich hiervoor aanmelden.

Het Activiteitenplein werkt met 4 blokken. Voor elk blok begint, worden de wervingsboekjes uitgedeeld en kunnen kinderen zich voor 1 of meerdere activiteiten opgeven. Aangezien voor alle activiteiten een beperkt aantal plekken beschikbaar is, kan het zijn dat moet worden geloot om deelname. De mensen van het Activiteitenplein zorgen ervoor dat alle kinderen tijdens een schooljaar de kans krijgen om een activiteit te doen. Als een blok eenmaal begonnen is, verwachten we dat de kinderen aanwezig zijn.

Vanuit het Activiteitenplein verzorgt de Lindenberg de muzikale en culturele activiteiten. Sportservice Nijmegen ondersteunt de sportactiviteiten en Bindkracht10 zorgt voor de activiteiten vanuit de Kinderhuiskamer. Hierdoor is er een afwisselend aanbod voor alle kinderen. Deelname aan het Activiteitenplein kost €10,00 per kind per jaar.

Op donderdagochtend is het ouderochtend in de Kinderhuiskamer. Alle ouders zijn dan welkom om mee te doen met een activiteit of een kopje koffie/thee te komen drinken.

Coördinator Activiteitenplein (Tandem)   Nienke Geurts
Kinderhuiskamer Nienke Geurts (Bindkracht10)
  Karin Hendriks (Bindkracht10)
  Stefanie Rutgerhorst
  Diverse stagiaires
   
 Naschoolse Sport (Sportservice)

Marjolein Janssen/ Roel van Teeffelen

Diverse stagiaires

   
Muziek en Kunst (Lindenberg) Antonet van der Bomen
  Yildiz Gies
  Sarah Kuipers
  Ruben Maurits
   
   
 

Het rooster van het Activiteitenplein vindt u hier.

Het informatieboekje van het Activiteitenplein met alle informatie en contactgegevens vindt u hier.

 

Het Activeitenplein en de Vreedzame School

Ook op Activiteitenplein Aquamarijn wordt gewerkt met de methodiek Vreedzame School. Wij hebben geen lessen hierin, maar sluiten daar waar we kunnen aan bij elk blok. Dit doen wij bijvoorbeeld door dezelfde woordenschat te gebruiken als de kinderen en leerkrachten op school leren, door elkaar opstekers te geven, door samen met de kinderen regels en afspraken te maken en de kinderen zelf zoveel mogelijk taken te laten uitvoeren.
Ook benadrukken we positief gedrag en spreken we onze verwachtingen zo duidelijk mogelijk uit.